News and Blog

GOLF

blog-05
Uncategorized

GOLF

Golf, sport niezwykle popularny w środowiskach elit biznesowych oraz wyższych sferach społecznych, ma wizerunek sportu elitarnego. Jego ojczyzną jest Szkocja, a korzenie sięgają czasów późnego średniowiecza. Wszystko zaczęło się od prostej gry z kijem i skórzaną piłką, gdzie zwyciężał ten, kto uderzył piłkę jak najmniej razy przed trafieniem do tarczy celnej z odległości kilkunastu metrów. Reguły dzisiejszego golfa są niemal identyczne jak te średniowieczne. Niemniej sama dyscyplina znacznie się rozwinęła i nabrała prestiżowego charakteru.

To sport dla każdego, choć wymaga sprawności  oraz przyzwoitej kondycji (w czasie jednej rundy golfa przeciętny golfista, noszący samodzielnie swoją torbę golfową, spala do 2500 kcal). Przejście przez wszystkie dołki na polu zajmuje zwykle od 4 do 6 godzin, w trakcie których cały czas przebywa się na świeżym powietrzu i wykonując umiarkowany wysiłek fizyczny, polegający głównie na przespacerowaniu około 6-8 kilometrów.

Golf dziś staje się coraz bardziej powszechną formą spędzania wolego czasu. Mimo iż utarło się przekonanie, że to sport menedżerów oraz elit społecznych, coraz częściej spotkać można na polu całe rodziny rozgrywające miniturnieje. Prym przy dołkach jednak nadal wiodą przedstawiciele małych i średnich przedsiębiorstw oraz międzynarodowych korporacji. W świecie biznesu i polityki bowiem pole golfowe jest nie tylko miejscem odpoczynku i aktywnego spędzania czasu, ale i strefą, gdzie prowadzi się negocjacje czy buduje relacje z biznesowymi partnerami.

Golf, jak i biznes, mają zadziwiająco dużo wspólnych cech. W obu przypadkach ważna jest punktualność, strategia, bezpieczeństwo zawodników, opanowanie oraz umiejętność radzenia sobie ze stresem i rywalizacją „fair play”. Dobrze „rozegrana” runda na polu golfowym może zbudować mocne fundamenty współpracy i pomóc w pozyskaniu świetnego sprzymierzeńca w życiu biznesowym.

Prezes MBA Club Paweł Sochański od początku kadencji rozwijał zainteresowanie golfem wśród absolwentów MBA. Już w sierpniu 2002 na polu Bachalski Sport Park w Poznaniu odbyło się pierwsze spotkanie połączone z profesjonalnym szkoleniem, gdzie wszyscy chętni mogli się zapoznać z tajnikami tego sportu oraz spróbować swoich sił.

W październiku  2002 roku z inicjatywą zorganizowania rozgrywek absolwentów MBA wystąpiła Zachodniopomorska Szkoła Biznesu ze Szczecina. Na I Turnieju MBA Golfers Championship na polu Binowo Park Golf Club Wielkopolską Szkołę Biznesu reprezentowali Jacek Sanocki, Miłosz Łuczak oraz Jacek Sanocki, który z całej trójki wywalczył najlepsze, czwarte miejsce. W latach kolejnych organizację turnieju przejęło Stowarzyszenie MBA Club. Jego historia to nie tylko historia propagowania tej dyscypliny sportu wśród absolwentów MBA, ale i  historia rozwoju golfa w naszym rejonie Polski w ogóle. Niewiele bowiem jest turniejów w kraju o tak długiej tradycji, rozgrywanych corocznie.

Kolejne rozgrywki odbywały się  na polu Bachalski Sport Park w Poznaniu (2003-2005), nowym 18-dołkowym polu w Bytkowie koło Rokietnicy (2006-2007), 18-dołkowym polu Modry Las Golf Club niedaleko Choszczna (2008). W 2009 roku rywalizacja powróciła na pole Bytkowo Golf Club. W 2010 turniej rozegrany został na polu Modry Las Golf Club. W 2011 mistrzowie golfa gościli na polu Golf Park Ławica w Poznaniu, a w 2012 na nowym 18-dołkowym polu Kalinowe Pola niedaleko Świebodzina.

Zwycięzcami w kolejnych latach byli.

2002 Jacek Sykulski

2003 Paweł Sochański

2004 Paweł Sochański i Jacek Sanocki (turniej rozgrywany parami)

2005 Jacek Sanocki

2006 Jacek Sanocki

2007 Paweł Sochański

2008 Paweł Sochański

2009 Paweł Sochański

2010 Paweł Więckowski

2011 Paweł Sochański

2012 Paweł Więckowski

Od 2005 roku corocznie odbywa się także turniej golfowy o Puchar Prezesa Wielkopolskiej Szkoły Biznesu. Turnieje golfowe dla absolwentów MBA od kilku lat organizuje także Klub Royal Kraków Golf Club przy okazji Kongresów absolwentów MBA.

Leave your thought here

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Categories

Donation Helps Us

$100
million goal
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare